Luna septembrie este plină de oportunități unice pentru a profita la maximum de noile strategii de marketing în care să introduci și SMS-ul. O dată cu schimbarea sezonului și a anotimpurilor, evenimentele dedicate întoarcerii la școală, sezonul sărbătorilor și Black Friday-ul, această lună îți deschide oportunități pentru a te conecta cu audiența ta.
În acest articol vom explora cum poți ieși în evidență în luna septembrie, prin SMS. Care sunt principalele beneficii, provocări dar și exemple practice.
Puterea SMS-ului în septembrie
Septembrie marchează tranziția de la vară la toamnă, făcându-l momentul ideal pentru a promova produse sau servicii sezoniere. De la produse de curățenie, la haine, mâncare sau electronice și electrocasnice, fiecare industrie are oportunități de vânzare prin SMS. Promoțiile speciale sau discounturile de sezon sunt o modalitate foarte bună de a convinge oamenii să cumpere.
SMS-ul este una dintre cele mai bune metode de a te face remarcat, în această perioadă plină de reclame, când toată lumea vrea să vândă cât mai mult. O dată convins să cumpere, calitatea produselor tale îl va determina să se întoarcă.
De exemplu, un comerciant de îmbrăcăminte ar putea trimite un mesaj precum: “Obțineți 20% reducere la esențialele pentru modă de toamnă în acest weekend! Folosiți codul AUTUMN20 la plată.”
De altfel, septembrie este foarte bun și ca să-ți crești baza de date. Prin SMS-uri targetate, în afara bazei tale de date, poți capta emailurile lead-urilor. Un exemplu foarte ușor de implementat: oferă o perioadă de discount foarte scurtă, cum ar fi 3-5 zile. Dacă aceștia își lasă emailul și bifează că sunt de acord să le trimiți emailuri și SMS-uri de marketing, atunci le oferi un cod promoțional valabil toată luna septembrie. Codul îl trimiți către adresa de email menționată.
Campanii pentru începutul de an școlar
Back-to-school sunt campanii dedicate atât elevilor, dar și studenților și părinților. Datorită acestui target foarte divers, poți capitaliza discount-urile și ofertele prin crearea unor campanii specifice.
Atât pentru studenți, cât și pentru părinți, poți oferi discount-uri pe bază de targetare directă în funcție de vârstă, oraș, valoarea abonamentului, tipul telefonului sau unde se află într-un anumit moment al zilei. Astfel, în funcție de aceste date, ai oportunitatea de a prezenta produsul sau serviciul tău, însoțit de o ofertă, la momentul potrivit. Spre exemplu, pentru studenți:
Ce tip de produs | Ce perioadă a săptămânii | De ce |
Produse de curățenie | Weekend | Studenții se pregătesc să vină la facultate, în această perioadă. Fie că vin la cămin sau în chirie, aceștia vin cu părinții sau singuri și fac curățenie generală. |
Fashion & beauty | Seara, între orele 20-22 | Atât studenții, cât și studentele, vor să își reînnoiască garderoba. |
Electronice & electrocasnice | Orice moment al zilei, dar cu o perioadă foarte scurtă de timp pentru ofertă | Scopul este să activezi FOMO (fear of missing out). Practic, dacă oferi un telefon, laptop sau chiar boxă portabilă, la discount foarte bun, fă-o pe un timp limitat, ca decizia să fie luată rapid. |
Pregătește-te pentru sezonul sărbătorilor
Chiar dacă septembrie pare prea devreme ca să te gândești la sărbători și Black Friday, este momentul perfect pentru a crea o bază de date specială pentru această perioadă. Poți crea o campanie SMS de targetare către comercianți prin care să încurajezi potențialii clienți să se înscrie pentru ofertele speciale de Black Friday și Crăciun: „Fii primul care află de reducerile noastre! Raspunde cu <<Black Friday>> sau <<Crăciun>> pentru a abona și vei primi 10% discount, extra față de reducerile noastre, la toate produsele de Black Friday/Crăciun”.
Principalele beneficii pentru marketing prin SMS în Septembrie
- Comunicare directă: marketingul prin SMS îți permite să vorbești direct cu clientul;
- SMS-ul în România are cea mai mare rată de deschidere: în continuare, SMS-ul are cea mai mare rată de deschidere, mai mare față decât emailul și este mult mai targetat decât reclamele online (META, Google, LinkedIn);
- Personalizare: prin web2sms îți poți personaliza foarte ușor mesajele, astfel încât senderul (cel de la care primește mesaje clientul) să fie cu brandul/numele tău;
- Promoții care sunt limitate de timp: marketingul prin SMS este perfect pentru a promova oferte cu timp limitat care să creeze un sentiment de urgență (FOMO).
Provocări de care trebuie să ții cont
- Permisiunea și consimțământul: trebuie să te asiguri că dacă trimiți către propria bază de date, ai consimțământul acestora. Spre exemplu, web2sms îți oferă posibilitatea, prin număr gratuit, să ceri consimțământul direct în mesaj.
- Conținutul mesajului: mesajele SMS trebuie să fie concise și relevante. Dacă încerci să vinzi prea mult, atunci oamenii vor ignora mesajul tău.
- Perioada zilei/ore: atunci când trimiți mesaje, fii atent la ora și ziua când le trimiți. Dacă trimiți mesaje în timpul săptămânii, între orele 17:30-18:30, e posibil ca acestea să fie ignorate, pentru că oamenii ies de la serviciu.
Sfaturi practice pentru SMS Marketing
- Construiește-ți propria listă: încurajează-ți clienții să primească mesaje SMS prin discounturi și oferte exclusive prin SMS.
- Testează: experimentează cu diferite mesaje și formate, ore ale zilei sau zile ale săptămânii și vezi ce rezonează cel mai bine cu audiența ta.
- Conformitate: Fii la curent cu ultimele legi cu privire la marketing prin SMS. web2sms îți trimite informări cu fiecare schimbare importantă.
Luna septembrie îți permite o oportunitate unică, prin puterea SMS marketingului. Prin crearea unor oferte unice și exclusive, vei putea să ai o bază de date pe care să o activezi atunci când vrei, pentru a-ți crește vânzările. SMS-ul este, în continuare, unul dintre cele mai eficiente canale pentru marketing și o completare foarte bună, dacă folosești și alte canale.